Magasinering av möbler vid bostadsbyte

De flesta har någon gång bytt bostad och befunnit sig i ett mellanläge där tillträdesdatum till den nya bostaden och utflyttningsdatum från den gamla inte riktigt går fullt så smidigt som man skulle önska. Ibland kan det rent av krångla till sig ordentligt och man står bokstavligen på gatan med hela sitt bohag. Det finns dock lösningar att tillgå. Få har släktingar med stora förråd och då kan magasinering hos ett bohagsmagasin vara en god idé.

Utkörning, hämtning och magasinering

Det finns en hel del magasineringsbolag på marknaden med schyssta villkor och alternativ både för kortare och längre förvaringsbehov. En hel del av dessa har dessutom anpassat sig efter behov av förvaring mellan bostadsbyten och tar bara betalt efter den volym som faktiskt används. Att korttidsmagasinera på detta sätt är både smart, billigt och prisvärt.

Förvaringen av bohag och möbler görs i ventilerade magasineringsboxar som man kan fylla efter behov. Dessa boxar förvaras i en säker och försäkrad hall. Önskar man endast förvaring över natten är det möjligt att låta en lastbil hämta kartongerna som förvaras hos magasineringsbolaget över natten för att sedan köras vidare till önskad adress följande dag.

Man behöver inte oroa sig för hanteringen av vare sig möbler eller bohag då det hos alla seriösa magasineringsföretag upprättas inventarielistor direkt på plats. Allt som ska förvaras gås noga igenom och skicket antecknas för både kunden och företagets säkerhet. Alla boxar och lagerlokaler är dessutom säkrade för förvaring både med och utan emballage.

Kostnadsförslag på internet

Oavsett om flyttläget och förvaringsbehovet är akut eller ej kan man med fördel använda sig av olika söktjänster på internet för att hitta det bästa och närmaste magasineringsalternativet. De flesta företag använder sig dessutom av kalkyleringsmotorer där man kan få ett kostnadsförslag på det individuella förvaringsbehovet och den aktuella tidsramen. Ju mer tid man har desto noggrannare research är att rekommendera.